Masarykovo nádraží v Praze - ubytování a hotely pro dovolenou Masarykovo nádraží v Praze
Masarykovo nádraží je nejstarším pražským nádražím. Místo na stavbu nádraží, po obou stranách tehdy ještě stojících hradeb, navrhl inž. Jan Perner. Vnitřní část nádraží se staničními budovami navrhl uvnitř hradeb, vnější části s provozním zázemím za hradbami. Celé nádraží, tehdy jedno z největších v Evropě, bylo i s výtopnami, vodárnami, skladištěm, několika budovami a vlečkou do celnice U Hybernů postaveno za devět měsíců. 20. srpna 1845 vjela slavobránou do nádraží Praha poprvé slavnostně vyzdobená lokomotiva Čechy a za ní vlak tažený dvěma lokomotivami Praha a Olomouc. Obě budovy - příjezdová a odjezdová - se dochovaly téměř v originálním stavu. Jedná se o pozdně klasicistní stavbu s dvěma věžemi čtvercového půdorysu o výšce necelých deseti metrů. Budova je rozložená do dvou kolmo na sebe navazujících křídel, mezi nimiž je vložena litinová zasklená hala. V horní části věží jsou nízká empírová okna a kulaté hodiny, střechy věží jsou nízké jehlancové.